Fashion Forward

אוסף פרטי >

חולצה אחת, 24 דרכים ללבוש: הצצה לארונה של המעצבת

קפצנו לביקור בביתה התל אביבי והשווה של המעצבת תמרה סלם שחולצת הפטנט שלה הניתנת ללבישה ב-24 דרכים שונות זכתה כבר לסיקור בהאפינגטון פוסט, דיילי מייל וקוסמופוליטן. אז מה מחזיקה בארון מישהי מינימליסטית כל כך כמו סלם? בעיקר בייסיק איכותי, תיקי וינטג' מרחבי העולם והרבה נעליים שרק מסתכלים עליהן

רותם רייצ'ל חן | ‏ פורסם ‎29/04/2015 16:23
 

תמרה סלם בביתה לבושה ב-MORF (צילום: רותם רייצ'ל חן)

לתמרה סלם התוודענו בשנת 2013 כשהשיקה את המותג שלה Once שהפך עם הזמן ל-by Tamra Salem. סלם, שעבדה שנים בתחום הטלוויזיה, החליטה בגיל ארבעים כי היא רוצה לעסוק למה שהיא באמת אוהבת ומרגישה תשוקה אליו – אופנה. אחרי התמחות בת שנה אצל ויוי בלאיש הגיעה למסקנה כי היא רוצה וזקוקה למקום משלה. בסטודיו שהקימה יוצרת תמרה בגדי ערב ייחודיים בעבודת יד פרטנית בשילוב קרושה ופריטי וינטג׳ שאספה לאורך השנים. את הקולקציה הראשונה הציגה בשבוע האופנה 2014 אל קהל שהתפעל מעבודתה הדקדקנית והחכמה.

לצד עבודת הסטודיו, סלם הקימה יחד עם השותף העסקי ברק קירשנר את MORF. מדובר בפטנט שסלם רשמה לפני מספר שנים בארה״ב, ושעל פיתוחו היא שוקדת כבר זמן מה. MORF היא חולצה אחת שניתנת ללבישה ב-24 דרכים שונות, ועומדת בניגוד מוחלט לעבודה הרומנטית והפרטנית שלה שהכרנו עד היום.

החולצה והקמפיין הושקו לפני כחודשיים בקיקסטארטר כדי לממן ייצור המוני שלה, ולמרות כי נותרו מספר שעות בודות לגיוס הכספים, סלם וקירשנר הצליחו לגייס מעל ומעבר למצופה. היעד לקמפיין עמד על 25 אלף דולר, וכרגע עומד על 130 אלף דולר. החולצה הוורסטילית אמנם עוד לא יצאה לשוק, אבל כבר זכתה לסיקור נרחב במגזינים כמו האפינגטון פוסט, דיילי מייל וקוסמופוליטן.

הקמפיין היה עיתוי מעולה כדי לקפוץ אל ביתם התל אביבי והמינימליסטי של סלם ובן זוגה, ולבחון בקפידה מה מחזיקה בארון הפרטי שלה אחת המעצבות הכי חדשניות ומעניינות כרגע בתעשיית האופנה המקומית.

כל פריט צריך להיות מדויק (צילום: רותם רייצ'ל חן)

מי או מה מעוררים בך השראה?
"השראה היא דבר חמקמק ויכולה להגיע מכל דבר: חומר, ציור, הרגשה, צללית של גוף. רגע של תשומת לב והתעכבות שמולידים רעיון".

איך הקריירה החדשה בתור מעצבת השפיעה על החוש האופנתי שלך?
"אין ספק שהתעסקות אופנה בצורה מקצועית שינה את היחס שלי לבגדים. העין שלי יותר ביקורתית והפכתי להיות עוד יותר בררנית וסלקטיבית. היום אני קונה הרבה פחות ומתעקשת הרבה יותר על האיכות, גם של העיצוב וגם של הביצוע. ואולי זה גם קשור לגיל. אני פחות נוטה להתנסות ויותר עסוקה בלדייק את מי שאני".

את חושבת שיש קשר בין עיצוב שמלות ערב לבין עיצוב פריטי בייסיק יומיומיים?
״קשה להגדיר אותו. אבל הוא קיים. בשבילי ההתייחסות לבגד היא אל משהו אישי מאד. כמו שאין אצלי בקולקציה דגמים שחוזרים על עצמם, וכל אחד טיפה שונה, כך גם הבעלים של חולצת MORF יכול להחליט בעצמו על העיצוב ולא לחזור על אותו מראה".

צווארונים מאפיינים את עבודה של תמרה (צילום: רותם רייצ'ל חן)

חשוב לך להקפיד על ערכי מותג כשאתה קונה או מייצרת בגדים?
"חשוב לי מאוד, הן כצרכנית והן כיצרנית. אני תמיד אשמח ואעדיף לקנות מוצרים שיוצרו ב-Fair Trade. אני חושבת שתעשיית האופנה צריכה לשרת את בני האדם ולא להפך. כל תהליך כלכלי שכרוך בניצול הוא פסול ובלתי נסבל בעיני. גם לא אקנה חברות שהקו הפרסומי מציג נשים בצורה נצלנית או פוגענית בעיני".

באיזה שבוע אופנה היית רוצה להשתתף ולמה?
"השתתפתי בשנה שעברה בשבוע האופנה גינדי תל אביב וזו הייתה הפקה מרהיבה וחוויה מכוננת מבחינתי, ואשמח לשוב ולקחת בזה חלק. כרגע אני כולי שקועה בפרויקט של MORF, ולשמחתי אנחנו כבר מקבלים פניות להציג את החולצה בתצוגות ברחבי העולם".

מה החלום הגדול, חמש שנים מעכשיו?
"לצערי אני לא טובה במטרות ארוכות טווח, אין לי חלום כזה. אני מאחלת לעצמי שכל מה שנמצא כרגע בחיתוליו יתפתח ויישא פירות. ש-MORF תתבסס כחברה בינלאומית שמציעה מוצרים רבים, ושיתאפשר לי להמשיך לעצב גם את הליין האישי שלי".

הבית של תמרה (צילום: רותם רייצ'ל חן)

על מה את מבזבזת כסף?
"על הילדים".

איך היית מגדירה את הסטייל שלך?
"אורבני נונשלנט".

מה הפריט הכי מופרך בארון שלך ומתי לבשת אותו לאחרונה?
"שמלה ורסטילית שפיליפ סטארק עיצב לוולפורד לפני הרבה שנים. תמיד הייתה לי חיבה וחולשה לבגדים רב שימושיים. אהבתי שיש איזה טריק בבגד, שהוא יותר ממה שהוא נראה במבט ראשון. כששמעתי בשנות התשעים שפיליפ סטארק עיצב שמלה שאפשר ללבוש בלא זוכרת כמה דרכים, מיהרתי לרכוש אותה, למרות שהיא עלתה הון. בסופו של דבר היא התגלתה כמאוד יפה אך לא שימושית בעליל, ולבשתי אותה רק פעם אחת. יחד עם זאת, יש לי בארון לא מעט כאלה. בגדים שנרכשו בגלל איזה רעיון שמצא חן בעיני שהפך אותם ראויים לרכישה, אבל לא בהכרח ללבישים".

איזה מעצב את חולמת ללבוש?
"זכיתי לעשות את הסטאז׳ שלי בסטודיו של ויקטור בלאיש ומאז רכשתי ממנו כמה פריטים שכבר שנים אני חורשת עליהם. אבל יש עוד רבים שהייתי שמחה לאמץ לחיקי. מבחינת מעצבים בחו״ל, הקולקציות האחרונות שעיצבה ז׳יל סנדר, קלואה באופן כללי, סריגים של סוניה ריקל וחליפות של ארמני".

כל אחת צריכה ולנטינו בארון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

איפה את קונה הכי הרבה בגדים?
"האמת שמאז שיש לי את הסטודיו אני ממעטת לקנות בגדים, ולא רק בגלל שאני תופרת לעצמי. כשאני קונה זה בעיקר בגדי בייסיק, הרבה פעמים בחו״ל (בעיקר יוניקלו), ומדי פעם גם פריטים מיוחדים שאני מוצאת בחניות יד שניה או בבוטיקים מזדמנים".

איפה את קונה פריטים ייחודיים שאין לאחרות?
"יש חנות קטנה במארה בפריז שאני חוזרת אליה בכל פעם שאני שם, ותמיד יוצאת עם הרבה פחות ממה שהייתי רוצה. יש שם קולקציות קטנות של פריטי בייסיק משודרגים בגזרות מדויקות להפליא ובסקלת צבעים מאוד מצומצמת. ואם אני כבר שם אני תמיד מבקרת גם בחנות של אנטיק באטיק ובכמה בוטיקים נוספים שגיליתי בשיטוטי באזור. אני אוהבת בגדים שיש להם סיפור והיסטוריה ולכן מחבבת מאוד חנויות וינטג׳ ושווקי פשפשים".

כל קירות הבית לבנים. מלבד קיר הגלריה של הבן (צילום: רותם רייצ'ל חן)

יש פריט שאת אובססיבית כלפיו?
"נעליים. לא אובססיבית אבל אוספת".

איזה פריט אהוב תורישי הלאה?
"שאלים שסבתי סרגה". 

מה חלמת להיות כשהיית קטנה?
"פרימה בלרינה".

העצה הכי טובה שקיבלת?
"להקשיב להרגשה ולא למחשבה".

גילטי פלז'ר?
"הסדרה האישה הטובה, מגזינים וללכת למספרה כשאני רק צריכה לחפוף את הראש".

מתוך הקולקציה שפרסמה את סלם (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

צילום: רותם רייצ'ל חן

"אני אוהבת לשוטט ברחובות פריז מבלי לדעת לאן אגיע" (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

תמרה בסלון ביתה (צילום: רותם רייצ'ל חן)

בשווקי פשפשים אפשר למצוא הכל (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

אולי הן לא נוחות, אבל בהחלט יפות (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

חכמה בשמש (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

מעריכה עבודה דקדקנית (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

קונה פריטים בגלל רעיון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום: רותם רייצ'ל חן

צילום: רותם רייצ'ל חן

בית מלא אור (צילום: רותם רייצ'ל חן)

אקססוריז ששווים תצוגה משל עצמם (צילום: רותם רייצ'ל חן)

צילום וראיון: רותם רייצ'ל חן
ארט: יערה בר

 

שנה גודל אות

 

שיתוף

  • השמלה למכירה איפהשהו?

    מאת: אני |‏ 9 ביוני 2015 | 20:03
  • יש שם את R2

    מאת: STAR?WARS |‏ 5 במאי 2015 | 15:55
  • יש שני לינקים באדום בתחילת הכתבה.
    באינטרנט, לוחצים על לינקים. ושם תיראו את החולצה! נכון גאוני?!

    מאת: אני |‏ 30 באפריל 2015 | 11:48
  • מה? עובדים עלינו? איפה החולצה?

    מאת: רוית. |‏ 30 באפריל 2015 | 10:52
  • אבל איפה החולצה?

    מאת: אורח |‏ 30 באפריל 2015 | 07:54
  • תמרה, תמיד היית מסקרנת..:) בהצלחה בהמשך

    מאת: אורח |‏ 30 באפריל 2015 | 01:01
  • אתם כותבים על מעצבת שחולצה בעיצובה יכולה להילבש ב20 דרכים שונות אבל לא מראים?
    מהי אופנה אם לא ויזואלית?!? תראו לנו!

    מאת: אורח |‏ 29 באפריל 2015 | 23:09
  • לפחות תראו את החולצה שאפשר ללבוש אותה ב 24 דרכים?!!! סתם בזבזתי 5 דקות מהחיים על הכתבה הזאת

    מאת: אורח |‏ 29 באפריל 2015 | 20:01
  • נכנסתי כי לראות אותה לובשת חולצת פסים ב24 צורות שונות, קיבלתי אוסף פריטים לא ברור והצעה ללכת בבית עם עקבים.

    מאת: אמה |‏ 29 באפריל 2015 | 18:21

השאירו תגובה